Sunday, January 30, 2011

picture: jihad jalan kami


PENTING -sila klik-






Allah SWT berfirman yang maksudnya: 

"Hai sekalian orang-orang yang beriman. Sukakah kalau saya tunjukkan kepadamu semua akan sesuatu perdagangan yang dapat menyelamatkan engkau semua dari siksa yang menyakitkan? Yaitu supaya engkau semua beriman kepada Allah dan RasulNya dan pula berjihad fi-sabilillah dengan harta-harta dan dirimu semua. Yang sedemikian itu adalah lebih baik untukmu semua, jikalau engkau semua mengetahui.
`
Allah juga akan mengampunkan dosa-dosamu semua serta memasukkan engkau semua dalam syurga-syurga yang mengalirlah sungai-sungai di bawahnya, demikian pula beberapa tempat tinggal yang indah di syurga 'Adn - kesenangan yang kekal - dan yang sedemikian itu adalah suatu keuntungan yang besar.
`
Ada pula pemberian-pemberian yang Iain-Iain yang engkau semua mencintainya, yaitu pertolongan dari Allah dan kemenangan yang dekat dan berikanlah berita gembira kepada orang-orang yang beriman." 

(as-Shaf: 10-13)


Ketika balik dari satu peperangan yang dahsyat melawan kaum musyrikin, Rasulullah SAW bersabda yang bermaksud :

Kita baru kembali dari satu peperangan yang kecil untuk memasuki peperangan yang lebih besar. Sahabat terkejut dan bertanya, "Peperangan apakah itu wahai Rasulullah ? " Baginda berkata, "Peperangan melawan hawa nafsu." 

(Riwayat Al Baihaqi)


Al’amal, al’amal, al’amalulillah
Al’amalulillahi syi’aruna

Allah. Allah. Allahu rabbuna
Allah. Allah. Allahu ghayatuna
Al-Rasul qudwatuna
Al-Qur’an dusturuna
Al-Rasul qudwatuna
Al-Qur’an dusturuna



Al-jihad, al-jihad, al-jihadu sabiluna
Al-mautu fisabilillah asma amanina


Beramal, beramal, amal kerana Allah
Beramal kerana Allah itu syiar kami

Allah. Allah. Allah Tuhan kami
Allah. Allah. Allah matlamat kami
Ar-Rasul ikutan kami
Al-Qur’an panduan kami
Ar-Rasul ikutan kami
Al-Qur’an panduan kami


Berjihad, berjihad, jihad jalan kami
Mati dijalan Allah cita tertinggi kami
Cita tertinggi kami. Cita tertinggi kami


p/s: Sesungguhnya jihad yang paling besar adalah jihad melawan hawa nafsu,

p/s: pastikan artwork anda disave dalam format photoshop, T_T


Lyric & Audio by Shoutul Amal: Amalulillah

7 comments:

dALeDaLE said...

Sesungguhnya jihad yang paling besar adalah jihad melawan hawa nafsu

=)

Anonymous said...

sama-sama beringat.. =)

-perantau

inniakhofullah said...

sesungguhnya jihad aku yang paling besar buat masa sekarang adalah tidak membuang masa dengan adobe photoshop.

Lagho betul aku biler terjebak dgn adobe~

Unknown said...

kena pandai guna..

mcm fb dgn blog jgk, lagho.. T_T

-cakap kt diri sendiri

oakleyses said...

prada handbags, tiffany jewelry, prada outlet, christian louboutin, michael kors outlet, oakley sunglasses, chanel handbags, christian louboutin outlet, oakley sunglasses, nike air max, oakley sunglasses, tory burch outlet, michael kors outlet online, louis vuitton outlet, ugg boots, cheap oakley sunglasses, longchamp outlet, kate spade outlet, longchamp outlet, louis vuitton, michael kors outlet online, uggs outlet, louis vuitton, oakley sunglasses wholesale, michael kors outlet, burberry outlet, tiffany and co, uggs on sale, nike free, nike outlet, replica watches, polo outlet, christian louboutin shoes, gucci handbags, louis vuitton outlet, replica watches, nike air max, burberry handbags, jordan shoes, ray ban sunglasses, polo ralph lauren outlet online, ugg boots, longchamp outlet, louis vuitton outlet, michael kors outlet online, ray ban sunglasses

oakleyses said...

pandora jewelry, moncler, ugg, louis vuitton, canada goose outlet, louis vuitton, canada goose, doke gabbana, canada goose jackets, supra shoes, moncler, montre pas cher, links of london, marc jacobs, canada goose, doudoune moncler, moncler, barbour, canada goose, gucci, pandora jewelry, ugg,uggs,uggs canada, converse, juicy couture outlet, ugg pas cher, coach outlet, moncler outlet, swarovski crystal, wedding dresses, moncler uk, moncler outlet, louis vuitton, moncler, replica watches, pandora uk, vans, thomas sabo, converse outlet, louis vuitton, toms shoes, pandora charms, ugg uk, swarovski, juicy couture outlet, hollister, canada goose outlet, ray ban, canada goose outlet, barbour uk, louis vuitton, karen millen uk, lancel

raybanoutlet001 said...

nike outlet
ugg boots
ugg boots
ray ban sunglasses
pandora outlet
dolphins jerseys
mont blanc outlet
ralph lauren polo
coach outlet
cheap ugg boots